Kdekdo neznalý se může domnívat, že co je napsáno na internetových stránkách, o tom se ví. A ví se o tom prakticky po celém světě, protože takové internetové stránky neznají hranice, nepotřebují pas ani vízum a mohou tak být otevřeny kdykoliv kdekoliv.
Ovšem osoby znalé této problematiky vědí o důležitosti onoho před chvílí zmíněného slova „MOHOU“. Protože si jakoukoliv internetovou stránku sice může otevřít kdokoliv, kdo má příslušné zařízení připojené na internet, a může tak učinit kdykoliv, jenže nejednou se tak neděje. A jakkoliv by mohla taková prezentace připadat jejímu majiteli dokonalá, často na ni nezavítá živá duše.
Na čemž vlastně není nic divného. Jak je zřejmé všem, kdo tomu rozumí. Protože o úspěšnosti či neúspěšnosti té které stránky dnes nerozhoduje ani tak její obsah a vzhled, jako spíše to, jak si tato stojí v internetových vyhledavačích. Protože jsou to právě ony, kdo největší měrou rozhodují o tom, která z mnoha sobě se navzájem podobajících stránek bude někým otevřena a která ne.
Když někdo z uživatelů internetu zadá do vyhledavače to které klíčové slovo, dostane na výběr z velkého množství relevantních webů. Přičemž jsou některé na základě nastavených kritérií nabídnuty na předních pozicích tohoto seznamu, zatímco jiné až kdesi daleko. A je logické, že zatímco ty přední navštíví kdekdo, po těch kdesi daleko ani pověstný pes neštěkne.
A změnit to může jedině optimalizace pro internetové vyhledavače, provedená odborníky a sestávající z počinů jako kontrola webu a odstranění případných chyb na tomto, analýza klíčových slov https://www.seolight.cz/navrh-klicovych-slov, linkbuilding, copywriting a propagace pomocí různých PR kampaní.
Pouze takto lze docílit pozitivních změn ve sledovanosti toho kterého webu, jenom tak se mohou na té které stránce zveřejněné informace dostat k publiku.
A proto je záhodno na takovou optimalizaci vsadit, kdykoliv je návštěvnost nižší, než by měla být.