Letecký a automobilový průmysl je jedno z nejsložitějších výrobních odvětví. Stačí si jen vybavit, z kolika komponentů se skládá jediný vůz, a to výrobní linky opouští každý rok několik tisíc kusů od každého typu, navíc existuje několik desítek výrobců. Všichni se však musí shodnout na konstrukcích světlometů, do jejichž patic zapadají autožárovky.
Nepopleťte si typ
Osvětlovací technika se vyvíjí velmi rychlým tempem a to se také projevilo na těchto výrobcích. Jedním z nejčastěji zaměnitelných druhů žárovek jsou žárovky s označením H4 a H7. Na první pohled jsou si velmi podobné, ale mezi sebou se liší jak paticemi, tak i konstrukcí. Patice pro H7 se označuje PX26d a patice pro H4 jako P43t-38. V žárovkách H7 jsou na patici jen dva kontakty, u těch druhých je o jeden kontakt navíc.
Odlišují se však zásadně v počtu vláken, H7 mají jen jedno vlákno a musí být pro dálková a tlumená světla každá žárovka zvlášť, zatímco starší typ žárovek H4 Lightpark má vlákna dvě a jedna autožárovka slouží tedy pro obě světla zároveň. Oba typy se také snadno rozpoznají při rozsvícení světlometů, kdy po přepnutí na dálková světla začne vycházet světlo z jiného zdroje pouze u „há sedmičky“, zatímco u „há čtyřky“ to neplatí.
Na trhu nejsou jen obyčejné halogenky
Haolgenové žárovky do předních světlometů se dnes vyrábí i s nadstandardními vlastnostmi, které zlepšují jízdní komfort a bezpečnost samotné jízdy. Poskytují solidní výkon za dobrou cenu a mnozí řidiči jim dávají přednost před běžnými autožárovkami. Jsou to např. Osram Cool Blue Intense nebo Night Breaker Unlimited či Laser, které osvětlují jízdní pruh přijatelnějším chladnějším odstínem bílého světla, s delším a širším světelným kuželem a vyšší hodnotou jasu. Řidič pak rychleji reaguje na situace v provozu a snáze odhalí blížící se nebezpečí v podobě hrozícího střetu s cyklistou, chodcem, nebo přijíždějícím automobilem.